Stoppa nedskärningarna på förskolan!

Personalen på förskolan i Österbymo ska halveras, till 6,5 personal. Detta för att strama åt budgeten. Flera i personalen som varit anställda under lång tid och som är väl omtyckta säger nu själva upp sig och söker nytt arbete. Detta då det helt enkelt inte är hållbart att vara så få på det antalet barn, och för att det enbart blir passning av barnen, ingen lek och inget lärande. Det hinns inte med.

Som förälder tycker man just detta är förödande. Man vill att sitt barn ska få stimulans och få lära sig saker, och det vill även personalen!

Men även för kommunen tror jag att det är långsiktigt förödande. Barnfamiljer som planerar att flytta prioriterar att barnomsorgen är bra, och barnfamiljer som bor här kan få skäl att dra upp rötterna för barnens bästa.

Gör om gör rätt, stoppa nedskärningarna för bygdens framtid och dom som vårdar den!

Genom att underteckna godkänner jag att Henric Dahlstedt lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )