Stoppa massutvisningen av Filippinska Sjuksköterskor

Hej,

Hjälp oss att bli kvar och bidra mer till detta land som vi har lärt oss att älska!

Vi är legitimerade sjuksköterskor från Filippinerna som rekryterades av Attendo AB i syfte att jobba hos dem och är under deras sjukskötersketraineeprojekt.

Ärligt talat hade vi ingen idé att denna tjänst aldrig var en vakant i arbetsmarknaden eftersom våra första uppehålls- och arbetstillstånd beviljades då. Efter 4-5 år får en efter en avlagsbeslut p.g.a. ett misstag gjorts för länge sedan. Det är så sorgligt eftersom man uppfyller Socialstyrelsens krav bland annat språkkunskap nivå C, godkänt skriftligt- och praktiskt prov, godkänt författningskunskap, samt 3-månaders praktisk tjänstgöring för att bli en legitimerad sjuksköterska medan man jobbar 100%.

Vi vill påpeka att vi som arbetstagare inte har varit medvetna om något oärligt uppsåt eller att våra arbetstillstånd förvärvades på, i Migrationsverkets ord, “ett bedrägligt sätt”.

Vi hade kämpat hårt och slitit i under pandemin vilket gör att ni alltid kan lita på oss i svåra tider. Vi har jobbat hos Attendo samt vistats i Sverige i flera år. Vi betalar skatt och har aldrig blivit inblandade i något brott eller dåligt uppförande. Vi har investerat mycket för att leva vårt liv i Sverige nu och i framtiden! Detta avslagsbeslut kommer inte bara påverka oss utan också våra familjer som har kommit hit.

Dela gärna till familjemedlemmar, vänner, bekanta och alla som bryr sig om oss och sjukvården

Tillsammans är vi starkare!❤️

IMG_63781.JPG

Genom att underteckna godkänner jag att Fran Ling lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.