STOPPA JOAKIM LAMOTTE och Normaliseringen av VIT MAKT i samhället.

VI HAR FÅTT NOG av Joakim Lamottes FÖRARGELSEVÄCKANDE inlägg på Facebook.

Han köpte in sig hos svenska folket genom att stå upp för kvinnors rättigheter men nu visar sig den verkliga sidan! Inom Joakim finns ett vinstintresse och därmed kan han ej kallas för "oberoende journalist" längre!!

Han bidrar till mer segregation i samhället och att hatet flödar helt okontrollerat på sociala medier, främst av okunniga människor som bildat sig en egen uppfattning efter det de själva läst på internet. Joakim tar inte avstånd från rasistiska kommentarer som skrivs under hans egna inlägg, trots att han själv bär ansvaret över det som skrivs på hans Facebook-sida. Hat, trakkaserier och rasism sker helt öppet i kommentarsfältet. Lamottes följare arbetar systematiskt med att hänga ut människor som har andra åsikter inför deras respektive familjer/vänner och arbetsplatser. Det skickas hot i PM samt att man totalt dumförklarar personer för sina åsikter. Vad hände med åsiktsfriheten vi har i Sverige? Varför ska vi hålla på att manipulera varandra? Varför får inte Jag ha MIN åsikt och Du DIN åsikt?

Vi som skriver under tycker att Joakim Lamotte har GÅTT FÖR LÅNGT OCH MÅSTE BÖRJA TA SITT ANSVAR! Vi respekterar journalistiken men inte när den blir såpass snevinklad! Lamotte svartmålar invandrare utan att på något sätt lyfta fram några fördelar. Joakims syfte är att visa en vinklad verklighet av samhället för att få publicitet på människors andra bekostnad = tittarsiffror = pengar. Lamotte har bara under de senaste 2 åren tjänat närmare 3 MILJONER genom swish-donationer, för de 30 gånger han varit ute och gjort större reportage. Det är närmare 100.000KR per reportage. Han marknadsför tiggeriet som "stöttning för det han gör och att mer pengar behövs". Vi anser att han genuint inte brinner för saken i fråga längre utan nu är det bara enbart ett vinstintresse.

Det handlar inte längre om "brottslingarna som gör fel" utan han skyller direkt på invandringen utan att sålla bort alla oss andra som faktiskt jobbar och sliter för välfärdens skull. Det är inte rättvist! Vi är inte en del utan dessa människor, vi kan inte ta ansvar för det dom gör och därför bör hatet och kritiken TYDLIGARE riktas mot dessa ligister och inte invandringen i allmänhet.

VAD VI VILL:

Vi uppmanar samtliga att anmäla Joakims sida på Facebook och att vi tillsammans kritiserar idiotiska uttalanden av Joakim och hans följare. Detta kan göras på flera olika sätt:

- Anmäl ALLA kommentarer som innehåller någon typ av riktad rasism och trakaserier

- Gilla alla inlägg och kommentarer med en skrattande emoji för att visa att det finns andra åsikter i samhället

- Kontakta vänner/anhöriga till ALLA som skriver negativt om andra människor och skriver om vit makt. Upplys deras bekanta om att rasism är aldrig okej. Kontakta gärna deras arbetsgivare och ta printscreen. De här personerna skriver oftast i hettans stund och menar egentligen inte det de skriver. De kan t.o.m ha utländska vänner men ändå skriva att de vill ha ut varenda invandrare ur landet. Upplys dem! Låt de inte ge en bild av ett Sverige som är hatiskt!!

SKRIV UNDER OCH DELA NAMNINSAMLINGEN.

Vi är många invandrare som älskar landet Sverige och som har offrat blod, svett och tårar för att stötta samhället. Vi ska inte behöva svartmålas för att Joakim väljer att intervjua inkompetenta människor. Invandring finns i alla länder och i grund och botten är vi alla människor med lika värde. Vi ska inte behöva bli spottade på, kallas för apor, bli trakasserade, bli utfrysta och behandlas som djur för att en liten skara av människor beter sig som idioter. Hjälp oss att dela detta. Vi är på Sveriges sida!!!! Vi sköter oss och vi betalar skatt, vi förtjänar bättre än att bli överkörda pga en jäkla TREND!

Tony

Genom att underteckna godkänner jag att Tony Sabra lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.