STOPPA IMPORTEN AV APOR TILL DJURFÖRSÖK PÅ KAROLINSKA

Nu MÅSTE vi alla hjälpas åt att stoppa importen av fler apor till plågsamma djurförsök på Karolinska Institutet i Solna, Stockholm! Enligt uppgifter från djurrättsalliansen ska en forskare på Karolinska ha ansökt om att få importera 28 apor från USA till KI för forskningen mot malaria. Under 2015-2020 kommer runt 120 apor att få ingå i olika försök på institutet. Vi måste nu alla hjälpas åt att avskaffa djurförsöken, samt importen av dessa oskyldiga apor! Ingen har RÄTTEN till att utföra dessa våldsamma övergrepp på stackars oskyldiga djur! Detta gör att man som människa får man skämmas för sin egen existens! Så snälla, jag vädjar, alla vänliga själar där ute, nu hjälps vi åt och får ett stopp på detta en gång för alla! Skriv under denna petition och maila gärna direkt till Karolinska Institutet om deras avskyvärda sätt att behandla djur på. Karolinska Institutet nås på flera sociala medier:

E-mail: info@ki.se
Facebook: https://www.facebook.com/karolinskainstitutet
Twitter: @karolinskainst

Tack för din insats, tillsammans kan vi göra skillnad för djuren.

Bildkällor:

1: http://www.monkeyday.org/2010/09/disturbing-photos-leaked-from-primate.html

2: http://blogs.scientificamerican.com/thoughtful-animal/files/2011/07/monkey-mirror-e1310240900178.jpg