Stoppa böneutrop i Växjö!

Enligt Regeringsformen kap 2 och Europakonventionen så får religion inte påtvingas andra människor. Detta gäller också på offentlig plats. Med böneutrop, till skillnad från kyrkklockor, tvingas människor på offentlig plats och t.o.m i sina hem att åhöra ett religiöst budskap.  Det hör varken moraliskt eller juridiskt hemma i ett sekulärt samhälle. Därför måste vi protestera mot förslaget om böneutrop från mosken i Växjö!

Genom att skriva under godkänner jag att Johnny Lilja överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor. Vi kommer att marknadsföra denna namninsamling för personer som tittar på andra namninsamlingar på vår hemsida, men ännu inte har sett just denna.