Stöd Goagubbars kamp för Frölunda HC:s överlevnad. Bygg INTE Multiarenan på Scandinaviums tomt!

Stöd Goagubbars kamp för Frölunda HC:s överlevnad.

Bygg INTE Multiarenan på Scandinaviums tomt!

Skriv under så säger ni NEJ till byggande av ny multiarena där Scandinavium ligger idag. (Förslag nr:1)

Den 22 februari skall Göteborgs kommunstyrelse besluta om var ersättningsarenan för Scandinavium skall ligga.   Det finns tre förslag att ta ställning till: 1) Arenan byggs på Scandinaviums tomt. 2) Arenan byggs på Valhallabadets tomt. 3) Scandinavium byggs om och till.   Förslag 1, som är huvudalternativet, skulle innebära att Frölunda HC:s SHL-matcher flyttas till Frölundaborg i 3 till 4 år - en avsevärt mindre, äldre och mer svårtillgänglig arena som inte uppfyller de krav en hockeypublik ställer på 2020-talet.   Goa Gubbar – inofficiell supporterförening till Frölunda HC – ser inte att förslag 1 är ett alternativ.   En förvisning till Frölundaborg under 3 till 4 år skulle inte bara vara förödande för Frölunda HC, utan lika mycket för den stora, lojala och hängivna hockeypubliken i Göteborg.   Vår uppmaning till Göteborgs kommun är: Bygg inte arenan på Scandinaviums tomt utan välj något av de andra två alternativen.

Hans Wahlgren Goa Gubbar    Kontakta namninsamlingens skapare