Stockholmsuppropet - rädda naturen och vår vackra stad!

Vi ifrågasätter om stadens storskaliga förtätning verkligen sker ”på ett sätt som är hållbart för både människa och miljö, just nu och många generationer framöver” (ur Stockholm växer, stadens information till medborgarna) då grönområden - våra viktigaste luftrenare och platser för avspänning och rekreation - försvinner, då hänsyn inte tas till människans trivsel gällande estetik, täthet och proportioner i boendemiljön och när platsers kulturhistoriska förankring och fornminnen går förlorade.

Vi vill stoppa denna förstörelse av våra närförorter innan det är för sent! Vi vädjar till våra politiker att satsa på andra långsiktiga och hållbara lösningar (de finns), låt Stockholm bli ett exempel på en unikt vacker storstad med trivsamma bostadsområden som värnar både människa och natur.

Karolina Bjursten - Stockholmsuppropet    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Karolina Bjursten - Stockholmsuppropet överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.