Stäng inte Debaser!

UPPROP TILL STOCKHOLMS POLITIKER: DÖDA INTE MUSIKEN!

Klåfingriga, kulturhatande politiker har vi gott om. Ställen att höra bra livemusik till rimliga priser är det färre av. Nu har politikerna i Stockholms stad fått för sig att stockholmarna har för roligt, och tvingar Debaser Medis att stänga. I slutet av 2016 tvingar kommunen Debaser att ha sin sista spelning vid Medborgarplatsen.

I stället ska lokalen bli ett bibliotek, trots att det redan finns ett sådant i huset. Böcker i all ära, det finns dem som föredrar att gå på klubb eller konsert.

Vi har fått nog av präktiga, välvilliga politiker som försöker sätta stopp för människors kärlek till musik! Skriv på namninsamlingen och sprid budskapet!

Bakom denna insamling står det maktkritiska popbandet Borgerlig Skymning. Företaget Debaser har inget med kampanjen att göra.

Borgerlig Skymning    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Borgerlig Skymning överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.