Sopuppropet

SRV har, med stöd av Haninges politiker, beslutat dra in grovsophämtningen på Ornö och omgivande öar. Containrar, som skall ställas ut på vissa ställen, kommer inte, på långa vägar, täcka behovet. Bland annat kommer man inte kunna ta emot gamla vitvaror, möbler, batterier, farligt avfall (t ex gamla färgburkar), elskrot mm.

Den färja,som tidigare, två gånger om året, hämtat grovsopor vid Hässelmara brygga på Ornö, dras in. Nu hänvisas man till återvinningscentralerna i land.

Vi protesterar mot denna förändring, och kräver en grovsophämtning på Ornö och omgivande öar, som gör det möjligt för oss alla att bli av med alla våra grovsopor på ett hanterligt och miljösäkert sätt.

Genom att underteckna godkänner jag att Eva Falkman lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.