SMÖGENBRON OM TRAFIKVERKET FÅR BESTÄMMA! - GÖR DIN RÖST HÖRD!

Bild_41.JPG

Smögenbron renoveras

Smögenbron genomgår just nu en 2 årig renovering i Trafikverkets regi. Det tycker vi är bra. Skyddsräckena på båda sidor kommer att bytas ut och enlighet med gällande bestämmelser och skydd för innevånare och besökare. Det tycker vi också är bra.

Men det vi vänder oss emot är hur man kommer utforma räckena. Vår vackra utsikt, som är ett riksintresse, måste bevaras och känslan av instängdhet begränsas. Vi vill vara med och påverka och kräver en dialog om utformningen av skyddsräckena.

En tunnelkonstruktion kan även skapa trafikproblem som tidigare inte fanns med andra ord en potentiell säkerhetsrisk. Vårt samhälle är beroende av besöksnäringen och vi menar att den kommer att påverkas negativt med den föreslagna lösningen. En av Sveriges vackraste vyer måste bevaras och Trafikverkets förslag förändras.

Gör din röst hörd - Din namnteckning gör skilland!

Skriv på vår namnlista mot en inburning av Smögenbron och för att vi ska kunna finna en lösning där vi kan behålla vår världskända vy.

Initiativtagare till namninsamling står samhällsföreningarna och Turistföreningen i Sotenäs kommun!

Sotenäs Turistförening

Smögen 365

Hovenäsets Intresseförening

Hunnebostrands Samhällsförening

Bovallstrands Hembyggdsförening

Tångens Byalag

Friska Vindar Väjern

Ulebergshamn Då och Nu

Tossene Byalag

Kungshamns Hembyggdsförening

Genom att underteckna godkänner jag att Lars Kinmalm lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.