Sluta exkludera Halmstad Skateboardklubb

Halmstad Skateboardklubb har under flera års tid fört en diskussion med kommunen kring vår ekonomiska uppbackning som inte följer föreningens utveckling. Låt oss förklara varför:

Den kommunala Nolltaxan ger föreningar som har tillgång till kommunal hall en större backning som dessutom ökar sömlöst om verksamheten växer. (Se bifogade exempel längst ner)

Vi har en egen hall, som vi byggt själva, för till 90% egna medel. Kommnunens lösning med Anläggningsstöd fungerar inte längre. Föreningen har växt med 13 ggr sen 2013, men bidraget är exakt på kronan samma. Så våra medlemmar är alltså värda 13 ggr mindre samtidigt som föreningen får 13 ggr mer jobb.

Handlar det då bara om ett otillräckligt system? Nej! För andra anläggningar har Halmstads kommun agerat och skapat speciallösningar för att verksamheten ska kunna fungera. (Se några exempel igen längre ner). Men våra barn & ungdomar är tydligen inte värda den ansträngningen, det är otroligt märkligt.

Därför EXKLUDERAR Halmstads kommun Skateboard & våra barn & ungdomar.

Tycker du som vi att detta måste ändras omgående? Signera denna namnundersamling.

Tack <3

/Styrelsen Halmstad Skateboardklubb