SKURUBRON AVGIFTSFRI - FÖR ALLA!

Protestera mot att vi får broavgift mitt i centrala Nacka över Skurusundet! I höst kommer skatten/avgiften, det är dags att agera nu! Bara för att det är ett gammalt beslut är det inte ett rätt beslut - bara gammalt.

Vi vill fortsätta att vara en kommun, och inte två. Värmdö kan inte få några undantag som Lidingöborna hade gällande trängselskatt, alla eller ingen ska betala. Är du Värmdöbo skriv på, även om Värmdö får undantag kommer det att tas bort - tro inget annat.

Var ska vi lägga kommunal service, kommunhus, simhall, idrottsanläggningar? Det finns gott om plats på andra sidan Skurubron men vem vill betala broavgift för allt man företar sig? Näringsidkare i Sickla köpkvarter, Nacka Forum m.fl. kommer känna av när de på "andra sidan" kommer välja Värmdös alternativ istället.

Att man har trängselskatt på E4:an är väl en sak men vi behöver inte betala bron med avgifter, de argumenten finns inte för Tjörnbron, Ölandsbron, Umeälvsbron, Höga kusten bron osv. Vi är lurade! Vi har redan betalat den nya Skurubron flera gånger om med de skatter som Nacka-borna betalar. Sätt avgift på Skanstullsbron, Drottningholmsbron, Tranebergsbron också. De som passerar dessa har aldrig betalat bron och borde istället göra det i efterhand. Är det en trängselfråga borde skatten istället vara i Söderledstunneln.

Det kommer att skapa osämja, var ska barnens aktiviteter vara? Medborgare kommer få betala broavgift 2-4 ggr/dag bara för att köra barn till aktiviteter. Vi kan inte ha en avgift så fort en bro byggs, då kommer hela Stockholm vara fullt med avgifter snart eftersom det är en stad på öar.

Låt oss vara en lättrörlig kommun utan några hinder - skriv på: ingen avgift på Skurubron! (Notera att avgiften betalas alla dagar, alla tider utan undantag). För dig som vill läsa mer om denna typ av avgift (skatt) https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Infrastrukturavgifter/sa-funkar-systemet-med-infrastrukturavgift/

Genom att underteckna godkänner jag att Patrik Walerholt lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.