Skicka inte tillbaka Nofal!

Vår vän och klasskamrat Nofal (22 år) sitter just nu på en flyktingförläggning. Migrationsverket vill skicka tillbaka honom till Afghanistan, det land han flydde från för tre, snart fyra år sedan. Nofal är öppet kristen, han är döpt, går i en bibelskola, tillhör en församling och går i kyrkan. På grund av hans tro, är det en stor fara för honom att återvända till sitt hemland. Där löper han risk att bli förföljd och till och med mista livet på grund av att han är kristen. Nofal har allt i Sverige, en familj som han älskar och bor hos, sina vänner och sin skola, om han blir skickad tillbaka till Afghanistan förlorar han allt. Snälla skriv under och hjälp oss att rädda livet på en medmänniska!

Signe Källström    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).