Sexualbrottsupproret 2.0

Denna namninsamlingen är skapad i hopp om en rejäl förändring när det gäller straff för sexualbrott! Idag är Sverige det landet som kan jämföras med de länderna där våldtäkter blir mer vanligare/normalt och våldtäktsmän inte straffas på något rimligt sätt. Vi i Sverige är så trötta på att alla offer och deras anhöriga dagligen blir svikna av staten och samhället medan brottslingarna släpps ut i förtid och snarare belönas än att straffas.

Många människor vågar inte gå ut på kvällen ensamma just för att man dagligen hör hur våldtäktsmän släpps på fri fot och till och med får skyddade identiteter. Ska det verkligen se ut så i ett land som Sverige 2019?

Genom att skriva under samtycker du det som står ovanför, så om du vill ha en förändring får du gärna ta ett par minuter och läsa samt skriva under... Det är dags att visa vårt missnöje och ta nästa steg. HÅRDARE STRAFF FÖR VÅLDTÄKT!!!

Denna namninsamlingen är skapad genom gruppen på fb "sexualbrottsupproret 2.0" och där finns det mer information om man vill läsa mer.

Fatima Johansson (sexualbrottsupproret 2.0)    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Fatima Johansson (sexualbrottsupproret 2.0) lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.