Rör inte våra skolor i Trollhättan

Vi säger NEJ till det förslaget utbildningsnämnden ska besluta om 27/10-2020. Vi anser att det är ett ogenomtänkt förslag som kommunen har för avsikt att driva igenom väldigt fort, som dessutom helt saknar konsekvensanalys.

Genom denna namninsamling säger vi att förslaget ska förkastas och förväntar oss att det AVSLÅS av politikerna. Vi anser INTE att ni politiker har mandat för de förändringar ni föreslår. Ni vill rycka undan tryggheten för våra barn genom att lägga ner skolor, splittra klasser och bussa runt eleverna i stan. Det är ett socialt experiment som våra barn ska utsättas för. Det ska lösa ett problem men kommer att skapa många nya. En del kommer att visa sig direkt, medan andra kan ta flera år innan de visar sig.

Länkar till kommunens information.

Utbildningsnämndens ledamöter som ska fatta detta avgörande beslut enligt nedan.

Jorge Pereira (S)
Annelie Fredriksson (S)
Remigiusz Bielinski (M)
Dana Roman Blomster (KD)