Risk och oroligheter angående salstentamen

Vi studenter vill ha 100% digitalt undervisning för att undvika smittoriskerna. Lärarna ansåg det riskabelt att ha räknestugorna på plats och ändrade det till ZOOM vilket gjorde kursen ännu mer svårare för oss. För att de ville slippa smittospridningen. Däremot vill de att vi ska ha tentan på plats.De flesta följer inte restriktioner och kommer att skriva tenta bara för att inte göra omtenta. Det känns inte säkert för oss andra som är friska eller andra som bor hemma med riskgrupp. Skriv under om du vill ha en digital undervisning framöver tills pandemin inte är en riskfaktor längre.

• restriktioner på 8 pers
  •  undvik kollektivtrafik (vilket 100 stycken av oss tar för att komma till skolan)
  • man kan vara sjuk utan symtom
  • Elever som tillhör eller bor med personer i riskgrupp
  • Trånga korridorer/trappor
  • Andra skolor har agerat efter andra vågen och har numera hemtentor pga riskfaktorerna Lund och Malmö universitet är ex.
  • Totalt antal fall idag (23 nov) i Skåne är 20 999. 19 nov låg statistiken på 7631, nästan dubbelt på en vecka!

Ekonomiprogrammet 2020    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Ekonomiprogrammet 2020 överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.