Rädda vår förskola & fritids Sörgården

Vi behöver Er hjälp!

Vi har idag en fantastisk förskola fritids i vår by Sjötofta i södra delen av Tranemo kommun. Det är en mindre grupp med barn med fantastiska pedagoger som fyller barnens dagar med aktiviteter av alla dess slag. Plantera, måla, pärla, hoppa rep, cykla trehjuling, gräva i sanden, måla, rita, skriva, spela spel med mycket mera.

Det är barn i åldrarna från 1 år och när fritids är där upp till 10 år. Barnen trivs väldigt bra med de blandade åldrarna och man kan verkligen se glädjen i deras gemensamma lek.

De flesta av oss föräldrar jobbar i Småland vilket gör att kommunens nya förslag att stänga Sörgården i Sjötofta och flytta våra barn till Björnen i Ambjörnarp  skulle innebära att våra barn behöver gå upp 04.45 på morgonen och vara hemma till kl 18.00 på kvällen. Däremellan skall skolbarnen även orka med att ta in de som skolan försöker förmedla.

Tanken är ju även att de skall orka med läxor fritid och sömn!! Hur går det om det bara återstår 10h och 45 min på dygnet.  - Hur skall de orka den vardagen i flera år?

Så hjälp oss protestera mot ett förslag utan rim och reson speciellt för våra barn och även byns framtid.  Vi vill leva vidare och ge våra barn möjligheten till ett liv på landet både nu och i framtiden.

Tack för stödet av Sjötoftas framtid.

Genom att skriva på godkänner jag att Eva Nielsen kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: