Rädda Torekällbergsskogen i Södertälje!

Det gamla skogsområdet som ligger i direkt anknytning till Torekällberget och bostadsområden i Södertälje är under hot att skövlas för att ge plats för cirka 80 lägenheter!

Det är oacceptabelt att skövla detta skogsområde som inte bara är uppskattad av många men även en mångfaldens hemvist för många arter och djur. Enligt en enkät där man frågat boende i närheten så var detta område ansett det viktigaste naturområdet för invånarna, och nu planerar Telge bostäder rämna det med marken för att bygga på!

Det måste finnas andra byggplatser än denna! Det finns redan så många exploiterade platser där husen skulle kunna byggas, istället för på denna viktiga knyt- och naturliga rekreationspunkt för många. Vi måste säga ifrån.

SKRIV UNDER och DELA denna namninsamling så vi tillsammans kan skicka in den till beslutsfattare.

Om du vill hjälpa till på något sätt hör av dig till:

Joakim 0765 878 407räddda_skogen.jpgsödettälje_skog.jpg

Genom att skriva under godkänner jag att Joakim Ehn överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.