Rädda simbassängen i Orsa

IMG_20191021_214428.jpgRädda simhallen i Orsa. Politikerna i Orsa är på gång att ta beslut om att stänga simhallen efter vårterminen 2020.

Skriv på om ni tycker kommunen ska återremmitera sitt förslag till beslut för att hitta alternativ till lösningar. Vill man ha en simhall i Orsa och tycker all den verksamhet som är där är bra och viktig så kan man oxå hitta en bra lösning.

"Jag tycker det är otroligt ledsamt att simhallen ska stängas. Den drygt 6 år tillbaka har jag barnsimskolor, simskolor för vuxna kvinnor, jag har för de ungdomar i högstadiet i Orsa som inte kunnat simma. Mina invandrarkvinnor som lärt sig simma har sen låtit sina barn gå i simskola och går och badar med dom. Jag har kvinnor som jag hjälpt utbilda sig till simlärare, vattenträningsinstuktör och vattensäkerhetsambassadörer. Det som är extra tråkigt är att aktiviteter för lågprioriterade grupper i väljs bort extra mycket i glesbygden. Vad jag vet har bara ett förslag behandlas, inga samarbeten eller samfinansieringar eller dialoger har funnits. Varje år har jag genom Korpen Orsa 50-60 barn, 30-40 kvinnor och ett antal ungdomar i simskola. Utöver detta har Orsa simklubb simskolor, SPF har vattengympa och Korpen Orsa har vattenträning. Detta är inget som syns och hörs i några resultattabeller men minst lika viktigt."

Annika Persson /Korpen Orsa    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Annika Persson /Korpen Orsa lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.