RÄDDA NORRKÖPINGS KULTUR - STOPPA FÖRSÄLJNINGEN AV DE GEERHALLEN

IMG_6765.jpeg

Det har blivit nationellt känt att kulturlivet i Norrköping står under hot. Vi som musikklass på De Geergymnasiet känner en djup oro över den utveckling vi ser gällande kulturpolitiken i vår stad. Norrköpings symfoniorkester är enormt betydelsefulla för oss som läser musik, vi har många samarbeten och det är ärofyllt att ha chansen att inspireras av så professionella musiker i vår närhet. Men SONs betydelse sträcker sig längre än för oss studerande musikutövare (oklart ifall vi räknas in i Sofia Jarls titel ”kulturelit”, CSN:et är inte särskilt mastigt faktiskt…). SON är en del av vår stads identitet och med internationell igenkänning och fantastisk kvalitet är vår orkester något som bringar hela vår stad stolthet och musikglädje.

Kommunfullmäktige med Jarl i spetsen diskuterar nu, förutom andra nedskärningar som drabbar kulturen, att sälja ut stadens konserthus och därmed sätta hela SONs framtid på spel.Vårat initiativ är att samla så många namn som möjligt, så att vi helst kan lämna en tjock bunt papper på kommunens skrivbord. Snälla hjälp oss i detta, alla delningar och andra initiativ är viktiga för den kamp vår klass nu känner ett ansvar att vara delaktiga i.

ES22c, De Geergymnasiet

Es22c De Geergymnasiet    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Es22c De Geergymnasiet lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.