Rädda Kortedala bibliotek i Göteborg!

RÄDDA KORTEDALA BIBLIOTEK!

Stadsdelsnämnden Östra Göteborg har beslutat att flytta de 5,6 miljoner kr som Kortedala bibliotek får som regionbibliotek till det nya Världslitteraturhuset i Gamlestaden 2018. Då har inte biblioteket pengar till att hyra i nuvarande kommunens egna lokaler! Politikerna vill nu skära ner flera tjänster vilket kommer att drabba bibliotekets verksamhet. Biblioteket ska också flytta till mindre lokaler. Vi säger absolut Nej till detta! Biblioteket är så viktigt för väldigt många och viktig för folkbildningen. Miljarder satsas i innerstaden och här i ett utsatt område skär nämnden ned på Kultur och Fritid med flera miljoner nästa år. Försvinner biblioteket så blir Kortedala Torg ännu mer öde. Biblioteket ska vara kvar! Satsa på förorten!

Håkan Lundqvist för Arbetsgruppen Rädda Kortedala bibliotek!    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).