Rädda klimatvården för oss kroniskt sjuka, tex reumatiker, MS på Clìnica Vintersol på Teneriffa.

96647CE9-0386-4A76-9BE1-A1C6E2DF0F9B.jpegRegionerna i Sverige har beslutat att inte skriva nytt avtal med Clìnica Vintersol på Teneriffa, trots alla bevis för att träningen i det klimatet gör att många svårt sjuka med olika diagnoser & skador mår mycket bättre under lång tid efter hemkomsten. De har heller inte skrivit avtal med Vintersol för poliklinisk rehab. Den tillgängligheten som finns på Clìnica Vintersol & området runt omkring, gör att även svårt handikappade kan komma dit på rehabilitering. Med all den erfarenhet med både svensk & spansktalande personal som de har sen 1960-talet, så förlorar det svenska samhället ekonomiskt i det långa loppet på att inte skicka patienter till Vintersol & patienterna förlorar för att man försämras av att inte få den rehabilitering man verkligen behöver. Det finns ingen rehabilitering i Sverige eller andra anläggningar utomlands som kan jämföras med Clìnica Vintersol. De är överlägsna vad gäller klimatet, tillgängligheten för rullstolsburna - både på anläggningen & området runt omkring, erfarenhet, träning & omvårdnad med mera.

Genom att underteckna godkänner jag att Annica Carlsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.