Rädda buss 861 – Skriv under på namninsamlingen!!!

Rädda buss 861 – Skriv under på namninsamlingen!

Vänsterstyret i Region Stockholm fattade på förra trafiknämnden beslut om att påbörja avvecklingen av direktbussarna mellan Stockholm och Nynäshamn. Beslutet rör buss 861 mellan Globen (Slakthusområdet) och Nynäshamn vilken har fungerat som en livlina för nynäshamnsborna när järnvägen och pendeltågstrafiken har havererat och haft störningar.

I stället för att få behålla sin livlina ska nynäshamnsborna flyttas till pendeltågstrafiken.

Moderaterna kommer kämpa, dag som natt, för att bussen ska fortsatt vara i trafik. Det har vi gjort både en, två och tre gånger förr.

Nu behöver vi din hjälp för att vänsterstyrets avveckling av buss 861 inte ska bli verklighet. Skriv under denna namninsamling och mejla till högst ansvariga politiker anton.fendert@regionstockholm.se (MP) med dina åsikter kring buss 861 och varför den är viktig som livlina.

Tillsammans kan vi få vänsterstyret att backa från detta fullkomligt felaktiga beslut som slår med kirurgisk precision mot just nynäshamnsborna och deras möjligheter att resa smidigt till och från Stockholm.

Bakom namninsamlingen står Moderaterna i Region Stockholm och Moderaterna i Nynäshamn.

Genom att underteckna godkänner jag att Moderaterna lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.