Rädda badet i Röstånga!

Badet i Röstånga har varit i kommunens ägo och drift allt sedan starten 1964. Det kommunala ägandet har säkrat simundervisning för tusentals barn och rekreation för hundratusentals människor genom åren. Nu kräver vi att Svalövs kommun tar
ansvar för vårt bad och för Röstånga som samhälle och besöksmål genom att presentera en plan för renovering snarast möjligt. Badet innebär viktig rekreation för såväl kommuninvånare som turister. Många näringsidkare är i sin tur beroenden av
turismen. Därför skriver jag under för att se Röstångabadet återöppnat i kommunal regi redan sommaren 2022.

Namninsamlingen pågår till och med 2021-08-01 och är initierad av Röstånga Turist- och hembygdsförening. Om du föredrar att skriva under på papper så finns det listor bland annat på Ica i Röstånga. Namnlistorna kommer sedan att lämnas till kommunens politiker, som kommer att bjudas in till ett möte i Röstånga.

Maria Bergendal Arvidsson för Röstånga Turist- och hembygdsförening    Kontakta namninsamlingens skapare