Rädda Ängsholmens LSS sommarkollo!

Varje sommar har många av Värmdö kommuns barn och ungdomar med funktionsvariationer fått åka på sommarkollo på Ängsholmen. Det är några efterlängtade ljuvliga sommardagar som barnen får åka själva på läger och njuta av skärgården med många roliga aktiviteter som segling, paddling, hinderbanor, korvgrillning och bad. Arrangörerna på ängsholmen har nu fått besked om att de barn som får åka på läger 2017 är ungdomar mellan 10 -14 år med autismliknande tillstånd utan intellektuell funktionsnedsättning. Det innebär att de flesta av de som tidigare varit på Ängsholmen och längtar efter att få åka dit, inte får åka i år. Besvikelsen är stor.

Skriv på namninsamlingen för att Ängsholmens sommarkollo skall finnas kvar för alla funktionsvarierade barn och ungdomar på Värmdö!

FullSizeRender15.jpg

Föräldragruppen Rädda Ängsholmen    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Föräldragruppen Rädda Ängsholmen överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.