Rädda ambulansen på Ven!

Vi som skriver under detta uttrycker som vår ståndpunkt att Ven och dess befolkning är berättigade till en på ön baserad ambulans med tillhörande akutsjuksköterska. Vi kräver vidare att Region Skåne omedelbart river upp beslutet att beröva Vens befolkning tillgången till akutsjukvård, samt att Region Skåne skyndsamt säkerställer att Vens befolkning (och alla hundratusentals tillresta varje år) fortsatt ska ha tillgång till akutsjukvård på lika villkor som medborgare på fastlandet. Vi som undertecknar detta kräver en på ön baserad och bemannad ambulans som kan säkerställa vård dygnets alla timmar och årets alla dagar. Vi ser med oro också mot bakgrund av den stundande sommarsäsongen då Vens befolkning mångdubblas och dessutom utgör ett populärt turistmål. Vi kräver att ett liv på Ven även i fortsättningen är lika mycket värt som ett liv på fastlandet.

Genom att skriva under godkänner jag att Erik Rantzow överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.