Rädda Abbes Gatukök!

Vid Hede station i Kungsbacka driver Abbe Chamoun sin kiosk och gatukök sedan åtta år. Han har kämpat och hållit sig över ytan för att kunna flytta in i det nya stationshus som nu håller på att färdigställas. Abbes gatukök fyller en viktig social funktion i området och vi månar om hans verksamhet. Under årens lopp har han varit med i processen kring nya stationshuset, och blivit lovad att få flytta in där. Han har dessutom blivit lovad hjälp med anbudsansökan. Nu fick han bara några dagar på sig att skriva den, och Pressbyrån vann anbudet. Processen är inte sjysst och det är ett mycket hårt slag mot en kämpande småföretagare. Vi tycker detta är fel, oerhört orättvist och vill att Abbe ska kunna fortsätta driva sin verksamhet i det nya stationshuset, precis som han blivit lovad under alla dessa år.

Vi vill att Kungsbacka kommun drar tillbaka beslutet som gav Pressbyrån anbudet, och att Abbe ges får en ny chans med anbud.

Denna namninsamling kommer lämnas till Kungsbacka kommunfullmäktige måndag den 4 juni.

Rädda Abbes gatukök!