Protestlista mot 9 timmars nätter, kvällspass till 22.30 och varannan helg

Den här listan är till för oss som är emot 9 timmars nattpass, kvällspass som slutar 22.30 samt varannan helg.

Vårdyrket är inte som vilket yrke som helst. I vårt fall(orsagården och lillåhem) så är det en dygnet runt verksamhet. En verksamhet som ställer som krav på personalen att man ska vara lyhörd, ha ett gott bemötande, vara pigg och allert och ha den enskilde i fokus.

Vi bemöter svårt sjuka människor, människor med smittsamma sjukdomar och virus och människor i stor sorg. Det sätter stor press på oss men vi gör allt detta och vi gör det till slutet, dygnet runt under årets alla dagar för att DET är vad vi "signat upp till" som man kallar det när man tycker att vi bara ska nöja oss med att få hela vår livssituation och framtid uppriven.

Vi har däremot INTE signat upp till ohälsa, att tappa kontakt med omvärlden och vår familj, ställas utanför samhället, eller förlora vår värdighet.

Nu står vi upp för oss själva och vårt yrke.

Skriv på om du håller med och är emot 9 timmars nätter, att sluta 22.30 och varannan helg.

Skyddsombud orsagården/lillåhem    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Skyddsombud orsagården/lillåhem lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.