Protest Lista Ang Dra Ner På FöglöLinjens Turlista

landskaps regeringen har flippa ur och vill ändra färjturerna till 6/9 turer per dag! från måndag till onsdag kommer isf sista färjan gå vid 21.00 och övriga dagar 23.50. fiskodlingen kommer tvingas flytta, skolan kommer troligen få stängas, åldringsvården blir sämre, flera kommer mista sina arbeten, vi kommer mista tursiter få problem me att ta oss på jobb för dem som jobbar och studerar utanför föglö. inte kunna ta oss in till stan eller hem när vi vill. café, restauranger kommer även bli drabbade!

det om har kurser,intressen i stan t.ex. språk kurser, idrottar, har parners och kanske barn som de har delad vårdnad om kommer också drabbas.
har man viljan kan man kämpa emot och förhindra att detta sker!

senast runt 2:andra augusti behöver namn skrivas på för sen tar landskaps regeringen beslut och dem blir aldrig bra ifall man inte kämpar emot!

ett namn är inte direkt jobbigt eller ta lång tid att skriva in, så skriv ditt namn. ju fler vi är desto bättre!

så här kommer nya turlistan se ut om förslaget går igenom, många som inte känner till detta eller vet inebörden kanske inte riktigt förstår hur mycket det drabbar allt.

Från Svinö

07:05 (Vardagar)