Pågatågen Kristianstad-Karlshamn behövs mer än någonsin, sätt dem i trafik nu!

Vi, pendlare på sträckan mellan Karlshamn och Kristianstad, känner oss svikna och bortglömda. Pågatågen som kompletterade Öresundstågen gav oss halvtimmestrafik morgon och kväll. De drogs in i maj 2020 med besked om att åter sättas i trafik efter sommaren. Detta har inte skett. I stället förlängdes förändringen och gäller hela hösten. Detta i en tid då trängsel ska undvikas och vi mer än någonsin behöver fler avgångar för att jämna ut resandemängden. Skånetrafikens information har varit alarmerande dålig och beslutet helt obegripligt. Vi vill resa säkert. Det är inte möjligt idag! Vi kräver Pågatågen åter!

Genom att skriva under godkänner jag att Lina Campbell överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.