Öka trafiksäkerheten vid busshållplatsen vid trekanten i Mariefred.

Denna namninsamling har startats med anledning till att flera invånare i Mariefreds kommun reagerat på den dåliga trafiksäkerheten som är vid busshållplatsen vid trekantens station.

Fotgängare får dagligen korsa vägen vid trekantens station, utan tillgång på övergångsställe. Det är en hårt trafikerad väg och hastigheten är 70 km/h. Dessutom är det en väg som behöver korsas av många barn varje dag som ska ta sig till skolan. Trots detta saknas övergångsställen eller hastighetsbegränsade åtgärder

Trafikverket har fått har fått information men vidtar inga åtgärder. Vilket många av oss inte tycker är godtagbart.

Syftet med namninsamlingen är att lämna över dem till trafikverket och förhoppningsvis får dem att förstå allvaret.

Genom att skriva under godkänner jag att Liza Ekström överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.