Nytt årsmöte för Kalmar FF

Den senaste tiden har kantats av starka känslor och heta diskussioner kring föreningen vi älskar, Kalmar FF. Detta med anledning av att styrelseledamot Richard Teern valt att med sitt företag sponsra vår ärkerival Östers IF.

Den 13:e mars hölls Kalmar FF:s årsmöte och Richard Teern röstades fram som styrelseledamot i föreningen. Den 14:e mars, utan att dagen innan ha informerat föreningens medlemmar, eller övriga styrelsen, blir Teerns företag officiellt sponsor till Östers IF.

Oavsett vad man tycker i sakfrågan i huruvida en styrelseledamot i Kalmar FF ska sponsra Östers IF, så anser vi att detta är en fråga som Kalmar FF:s medlemmar måste få säga sitt om. Hade offentliggörandet av sponsringen skett innan eller på årsmötet hade frågan varit utagerad, för då hade medlemmarna haft chansen att rösta om huruvida detta är lämpligt eller ej. Nu är förhållandet ett annat.

Kalmar FF:s stadgar bygger på föreningsdemokrati. I den andan vill Kalmar FF Supporterunion därför uppmana till ett nytt årsmöte för Kalmar FF, så att alla föreningens medlemmar har chansen att avgöra hur sakfrågan ska behandlas, när nu alla korten ligger på bordet.

För att kunna göra detta behövs det enligt Kalmar FF:s stadgar att en tiondel av föreningens medlemmar begär det. Vi uppmanar nu samtliga medlemmar i Kalmar FF, oavsett åsikt i sakfrågan, att skriva under namninsamlingen för att i god ton och i nytt ljus avgöra vad som är bäst för föreningen vi alla älskar.

Kalmar FF Supporterunion    Kontakta namninsamlingens skapare