Nej till tvångsdelad föräldraförsäkring

Svenska folket har i decennier sagt NEJ till mer tvångskvotering av föräldradagarna. Trots det återupptar nu regeringen sitt arbete med att försämra föräldraförsäkringen ytterligare. De förväntas vara klara med ett förslag inom några veckor.

Om det går igenom så kommer det att minska många barns tid drastiskt i en förälders vård. Många små kommer att tvingas till en separation från sin primära trygga anknytingsperson, vare sig de är mogna för det eller inte. Vare sig amningen är avslutad eller inte. Statens behov av arbetskraft och fler småbarnsföräldrar som springer allt fortare, allt tidigare, i ekorrhjulet går med regeringens politik före det lilla barnets behov av tid med sina föräldrar.

Familjer är olika och har olika förutsättningar och då går det inte att försöka tvinga in alla i en och samma mall där enda målet ska vara att båda föräldrarna ska vara så lite med barnet som möjligt och arbeta så mycket som möjligt.

Det finns ingen anledning att vi ska arbeta som mest, när barnen behöver oss som mest. Vi har bara ett liv och det går inte repris. De familjepolitiska ramarna ska stötta föräldrar att välja den bästa lösningen för sina barn, inte styra dem att göra det som är bäst för staten.

Vi säger nej till tvångsdelad föräldraförsäkring.

baby-2923997_640.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Madeleine Lidman lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.