NEJ till skyhög p-avgift i Vännäs kommun

Alla redan lågavlönade personal och alla pendlare i Vännäs kommun ska börja betala en avgift på minst 3000 kronor per år för en parkeringsplats man inte ens är garanterad när man kommer till jobbet. Detta gäller alla, barnomsorg, vård och omsorg, skolor mm mm. Med eller utan motorvärmarstolpe ska de kosta oss 25 kr om dagen eller  250 kr i månaden för att få stå på jobbet. För dom med elbil 35 kr om dagen eller 350 kr i månaden... Tycker vi att detta är okej? NEJ!!!

Hur ska vi motivera och bli en attraktiv arbetsgivare med detta dumstridiga påhitt? Först är bränslepriserna fruktansvärt höga, man ska vrida och vända på varenda krona pga den låga lönen man har inom dessa yrken för att kunna ens ta sig till jobbet. Att ta hand om dom gamla, sjuka och sköra, att sköta andras barn medan föräldrarna jobbar, att utbilda ungdomar så att dom kan i framtiden nå sina drömmar, är redan nu jobb som är hotade rent personalmässigt pga lönerna, arbetstiderna, arbetsmängden mm.

Hur tänker då kommunen när dom gör ett samarbete med Parkster? Sparka på dom som redan ligger, mjölka ur de lilla sista man kanske skulle ha kunna spara till, vad kallas de nu igen "Pension".

JAG TYCKER DETTA ÄR VANSINNE! Tycker du också de? Då skriver du under här å visa dom att vi tänker inte gå med på de här utan att höras!

Sandra Stenborg Undersköterska    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Sandra Stenborg Undersköterska lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.