Nej till neddragning på Lidens Hälsocentral

Region Västernorrland föreslår att göra om Lidens Hälsocentral till en filial till Granlo Hälsocentral!

Detta kommer att få stora negativa konsekvenser för boende i bl a Boda, Järkvissle, Sillre, Liden, Holm och Indal som behöver söka vård. Liden skall vara en av Sundsvalls Kommuns serviceorter och vi kan inte acceptera att Region Västernorrland då demonterar den väl fungerande vården och servicen som man idag erbjuder. Om beslutet går igenom så ställs vi inför stora utmaningar, förutom nedrustningen av landsbygden. För boende i området kommer det att innebära långa resor med upp till 14 mil t o r. Har man dessutom inte tillgång till egen bil blir det väldigt besvärligt då kollektivtrafiken är gles/bristfällig.

Vi kräver att Region Västernorrland i samrådan med Sundsvalls Kommun presenterar ett väl genomarbetat och långsiktigt hållbart förslag med helhetsperspektiv så att alla vi skattebetalare får tillgång till primärvård, såväl i stad som i landsbygd, på lika eller liknande villkor.

Skriv under nu och protestera mot Region Västernorrlands förslag att göra om Lidens Hälsocentral till filial till Granlo Hälsocentral.

Carin Backman Eriksson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Carin Backman Eriksson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.