NEJ till JMs exploatering av Aspvik!

Vårt vackra, natursköna Aspvik står inför en risk att exploateras av JM. Vi som uppskattar den fantastiska omgivningen med sina artrika skogar, vackra hästhagar och gles bebyggelse måste agera – nu och kraftfullt! JM vill skapa ett helt nytt bostadsområde, inledningsvis genom att bygga närmare 100 fastigheter längs med Sjötorpsvägen, samt bebyggelse på Näset. Detta kommer bara vara början till ett helt nytt Aspvik. Ett Aspvik med ökad trafik och massbebyggelse. Ett Aspvik utan grusvägar, hästhagar och våra unika skogar.

Vi som skriver under denna namninsamling vill därför vara tydliga till kommunen att vi säger NEJ till JMs exploatering av Aspvik! Bild_031_1024_3.jpg

Genom att skriva under godkänner jag att Karin Tersmeden överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.