Nej till hyreshöjning på mer än 50% på Galléengatan 36

I samband med stambyte och underhåll har hyresvärden Eskilstuna kommunfastigheter AB (Kfast) passat på att göra en standardhöjande renovering. Denna höjning av standarden anser hyresvärden vara av sådan omfattning att den motiverar en hyreshöjning på mer än 50%.

Skriv på denna namninsamling om du bor i fastigheten på Galléengatan 36 i Eskilstuna och tycker att en hyreshöjning på mer än 50% är oskälig! Du som tvingats flytta på grund av hyreshöjningen får gärna också skriva på. Om du inte bor på adressen eller flyttat men vill visa ditt stöd skriv gärna något i still med "Jag bor inte i fastigheten, men jag skriver på i solidaritet".

Namninsamlingen kommer att användas i kommande samtal med hyresvärd, Hyresgästföreningen, politiker och media. Målet med samtalen är en avsevärt lägre hyreshöjning. Ingen ska tvingas flytta från sitt hem!

imengine.gota_.infomaker_.io_2.jpeg

Genom att underteckna godkänner jag att Sergio Quiñones lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.