Nej till etablering av bilverkstad på Hammarbacken!

Med denna namninsamling vill vi protestera mot att man anlägger en bilverkstad på parkeringen vid infarten till Hammarbacken. Hammarbacken har en unik och känslig kulturmiljö som vi vill värna om. Det är en plats som håller på att utvecklas till en stor turistattraktion i Ludvikaområdet. Vi vill att verksamheter som Våffelbruket, Loppisen och  Akvariet ska kunna fortsätta locka till sig turister och människor från trakten. Utan den här parkeringen kommer det bli mycket svårt för besökare att hitta parkering. Finns det inte  en hållbar plan för parkering så kommer det uppstå ett parkeringskaos och verksamheterna riskerar att förlora besökare till området. Det är av stor vikt att detta kulturmiljöområde bevaras och att det borde finnas bättre platser att etablera en bilverkstad på. hammarbacken.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Joakim Odnegård lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.