NEJ TACK till vänskapsskolan i Oskarström

Det är godkänt av skolinspektionen den 28 Juni att starta den sk vänskapsskolan i Oskarström, ett litet fd brukssamhälle utanför Halmstad. Denna skola skall ledas av Abdel Nasser El Nadi, samma kille som drivit den av skolinspektionen hårt kritiserade Vetenskapsskolan i Göteborg.

Widik, Pavel och Wollter som köpt upp hela byn anser att det är en fantastisk ide att starta denna skola då vi ju har tillgång till alla spenshults elever. Det är Jan Widikssons egna ord. Jag för min del tror att de i själva verket tycker det är en helt fantastisk ide att tjäna pengar på! För det är ingen liten slant de tjänar in!

Vad händer när alla dessa elever skall vidareslussas till Österledsskolan?? Har skolinspektionen funderat över hur det kommer att påverka VÅRA barn där? Och hur alla skall få plats där? Hur det skall finnas behöriga lärare?

Då kommunen ställer sej helt neutrala i frågan då dom är rädda för att det blir politiskt, kommer vi alltså heller inte att få någon information om detta. Halmstad Kommun kan ju dock inte få bära hundhuvudet då de från allra första början sade nej.

NEJ TACK!

JAG VILL KLARGÖRA MED ANLEDNING AV ETT FLERTAL SAMTAL ATT DET FINNS FLERA ASPEKTER TILL DENNA PROTEST. DET ÄR INTE ENBART AV INTEGRATIONSPOLITISKA SKÄL.

1. 2016 valde kommun och myndigheter att lägga ner 3 kommunala skolor (Slättåkraskolan, Skavbökeskolan och Holms skola) då det inte fanns elevunderlag för att fortsätta bedriva verksamhet. Detta TROTS att de visste att invånarantalet skulle öka relativt dramatiskt i byn. Detta är ett hån mot dem som kämpade för sina barn på respektive skolor.

2. Skolinspektionen har godkänt detta trots vetskap om hur Abdel Nasser El Nadi skött vetenskapsskolan i Göteborg där han bl a fått bidrag för elever som inte ens varit folkbokförda i Sverige och än mindre varit elever på skolan. Det är en av de orsaker till att skolan blivit hårt kritiserad. Se artikel i Hallandsposten "frågetecken kring vänskapsskolan", går att söka via Google.

3. Vart tog INTEGRATIONEN vägen?

4. Tror skolinspektionen på fullt allvar att föräldrar till elever (svenska eller inte) från Halmstad mes omnejd ( dryga 2 mil från Oskarström) kommer att ansöka om platser på denna skola?

Nu finns en tydligare förklaring! Kämpa på för detta!!!

Tack på förhand!

5 påskrifter/ e-mailadress funkar!

För er som inte kan skriva under online, eller har vänner, grannar eller dylikt som inte kan finns det listor på följande ställen i Oskarström

Preem  PÅ KAFFEBORDEN INNANFÖR ENTREN

Ica. PÅ BORDEN VID SPELDATORERNA. FRÅGA PERSONAL ANNARS

Hemköp, FLYTTAS PGA RENOVERINGEN. FRÅGA I KASSAN