Namninsamling för ny Permobil

Hej Vänner

Jag har nu tröttnat på Hjälpmedelscentralen i Jönköpings län. Jag har en permobil hemma som jag får lyfta hela rullstolen upp och ner ca 1,5 meter från Marken. Men när jag satt på en lektion sa min lärare åt mig att hon hade hittat en modell som skulle passa mig. Så vi bestämde oss för att kontakta tillverkaren för att få prova den. Efter det var jag helt lyrisk den är perfekt för mig jag slipper tunga lyft och sparar dessutom in på färdtjänst eftersom jag lever under existens minimum. Men som det ser ut nu slår hjälpmedelscentralen av min ansökan på grund av att de inte har den i sortimentet och de säger att de inte kan gå utanför de ramarna. Men de säger också att jag kan få en permobil som jag kan ha både inne och ute. Problemet blir då att då får vi bygga om vårt föräldrarhem för att jag ska få plats med det vilket idag är helt omöjligt. Så snälla ni skriv under så jag får en sådan här permobil som på bilden.

Hampus Wallentinsson    Kontakta namninsamlingens skapare