Namninsamling för Ayub Paknahads deportering till Iran (Swedish, English, Kurdish)

SVENSKA

Vi behöver eran hjälp!

Jag Ayub Paknahad från staden Piranshahr, kurdisk stad i Iran, skriver detta med anledning av att jag vill att min röst hörs då jag alltid kämpat för demokratin, mänskliga rättigheter och yttrande frihet. Jag vädjar om hjälp utav folket i hopp om demokratin som jag sökt mig till att framförallt förhindra Migrationsverkets beslut att deportera mig och min familj tillbaka till Iran.Innan jag kom till Sverige så pressades jag på frågor våldsamt under press utav Islamiska Republiken’s säkerhetstjänst eftersom att jag var medlem i det demokratiska partiet ”Iranska kurdistans demokratiska parti” förkortningen PDKI.Efter flera tider av förhör och i rädsla för mitt liv så lämnade jag mitt land Iran trots min vilja, jag kom till Sverige och ansökte om asyl. Olyckligtsvis efter 3 år så har migrationsverket med svenska polisens delaktighet avslagit min och min familjs ansökan om uppehållstillstånd och uppmanat mig att lämna Sverige.För närvarande är jag i en rädsla som ingen annan kan känna eftersom att mitt liv står i fara, faran innebär att jag riskerar en avrättning med hängning eller andra tortyrliknande handlingar om jag återvänder till Iran. Nyligen så deporterades Mostafa Salimi en kurdisk politisk fånge till Iran från Irak och hans liv avrättades av iranska myndigheter på mindre än en vecka. Detta är inte första gången som politiska asylsökande eller politiska aktivister har avrättats eller torterats våldsamt av Iranska regimen och deras familjer har inte heller varit immuna mot trakasserierna.Vi behöver akut allas hjälp för att förhindra att migrationsverket deporterar mig och min familj tillbaka till Iran och avslutar denna rädsla och hisnande situation där vår familj lever i.Med vänliga hälsningar.Ayub Paknahad

ENGLISH

To who it my concern,
I, Ayub Paknahad, from Piranshahr city, Kurdistan, Iran, am writing to all human rights advocates and everyone who value human life and freedom, asking for help to prevent Swedish Migration Agency from deporting me and my family back to Iran.
Before coming to Sweden, I was violently interrogated under pressure by the Ministry of Information and Security of Islamic Republic of Iran for being a member of the Democratic Party of Iranian Kurdistan (PDKI). After several times of interrogation and being in fear for my life, I left my country, Iran, despite my will and applied for asylum in Sweden. Unfortunately, after three years, Swedish Migration Agency and Sweden police department have rejected my asylum application and urged me to leave Sweden.
Currently, I am very in fear for my life because I will be in danger of execution if I have to return to or be deported to Iran. Recently, Mostafa Salimi, a Kurdish political prisoner, was deported to Iran from Iraq and had been executed by Iranian authorities in less than one week. This is not the first time that political asylum seekers or political activists have been executed or violently tortured by Iranian authorities and their families have not also been immune from the harassments.
We urgently need your help to prevent Swedish Migration Agency from deporting me and my family back to Iran and end this fearful and breathtaking situation in which our family is living.
yours sincerely,
Ayub Paknahad
Email: ayob.paknahad1359@gmail.com
GSM: 0046738902790

KURDISH
کەمپەینی کۆکردنەوەی ئیمزا بە مەبەستی پێشگیری لە دیپۆرت کردنەوەی ئەیوب پاکنەهاد و بنەماڵەکەی لە لایەن پۆلیس و ئیدارەی پەنابەرانی وڵاتی سوئێد بۆ ئێران.
بۆ رێکخراوەکانی مافی مرۆڤ، رێکخراوەکانی کۆمەڵگای مەدەنی، میدیاکار و راگەیاندن، حیزب و لایەنە سیاسییەکانی رۆژهەڵاتی کوردستان و ئێران، پارلەمانتارانی کورد لە پارلەمانی سوئێد ، ئازادی خوازان و مرۆڤ دۆستەکان، هاونیشتمانیانی رۆژهەڵاتی کوردستان لە دیاسپۆرا و بە تایبەت لە وڵاتی سوئێد
وێرای سڵاوێکی گەرم.
بەرێزان کاک ئەیوب پاکنەهاد خەلکی شاری یرانشار لە رۆژهەڵاتی کوردستان، بە هۆی پێوەندی تەشکیلاتی لە گەڵ رێکخستنەکانی حیزبی دێموکرات، دەکەوێتە ژێر چاوەدێری و مەترسی گیران لە لایەن ئیتلاعاتی رێژیمی کۆماری ئیسلامی ئێران و بە ناچار خاکی نیشتمان بەجێ دێلێ و لە وڵاتی سوئێد دەگیرسێتەوە، ئەوا نێزیک بە 3 ساڵ دەبێ لەو وڵاتە داوای مافی پەنابەری کردووە و دوای تێپەراندی هەموو قۆناغەکانی لێپرسینەوە، بەداخەوە داواکاری پێدانی مافی مانەوەیان لە لایەن ئیدارەی پەنابەرانی سوئێدەوە رەتکراوەتەوە و ئێستا پولیسی سوئێد و ئیدارەی پەنابەرانی ئەو وڵاتە زۆر جددی کار دەکەن بۆ گەراندنەوەیان بۆ ئێران، کە گەراندنەوەیان بۆ ئێران کەمترین سزا لە سێدارەدانی ناوبرا و بێ سەرپەرەستی بنەماڵە و منداڵەکانی لێدەکەوێتەوە.
هەر بۆیە داوا لە هەموو کەس و لایەنێک دەکەین کە لەو پێوەندییەدا هاوکار و یارمەتی دەری ئەو بنەماڵە بەرێزە بن و بە کۆکردنەوەی ئیمزای پێشگیری و نا بۆ دیپۆرت کردنیان بۆ ئێران و هەر وەها داوا دەکەین لە ئیدارەی پەنابەرانی وڵاتی سوئێد جارێکی دیکە بە دۆسییەی ئەو بنەماڵەیەدا بچێتەوە و مافی مانەوەیان لەو وڵاتە پێ بدات.
تکایە دوای خوێندنەوەی ئەو داواکارییە، ئەگەر پێت باش و گۆنجاو بێ ناو پاش ناوی خۆت وەک هاوکاری بۆ ئەو بنەماڵەیە بنووسە.
لە گەڵ رێز
چەند چالاکوانێکی سیاسی کوردی رۆژهەڵاتی کوردستان لە سوئێد و بنەماڵەی پاکنەهاد.
سوئێد 2020/6/21
105573773_268574570895811_2231538850497001733_n1.jpg105427175_373365000305257_3501622245381079107_n.jpg
105495247_1622902314542736_3820510318831637333_n.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Ayob Paknahad lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.