Namninsamling för att stötta icke-vita på Kunskapsskolan i Borlänge

På Kunskapsskolan i Borlänge är rasismen omfattande vardagsmat för de icke-vita eleverna. Vittnesberättelser beskriver hur personer får sina slöjor avdragna, n-ordet klottrat på sina anteckningsböcker och hakkors klottrade på väggar. Lärare och elever använder sig av n-ordet vid upprepande tillfällen trots tillsägelser från icke-vita personer som försökt utbilda och informera varför detta ord är djupt rasisiskt och kränkande.

När en elev fick nog och sa ifrån att denne inte tänkte acceptera rasismen på skolan svarade rektorn med att stänga av denna person ISTÄLLET för att ge lärarna och eleverna i fråga några konsekvenser.

Genom att skriva under denna namninsamling visar du ditt stöd för de icke-vita på Kunskapsskolan i Borlänge. Namninsamlingen kommer även lämnas in till Skolinspektionen tillsammans med ett krav på att de granskar skolan.

Genom att skriva under godkänner jag att Maya Mbog Rosén överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.