Mot nedskärningarna i Umeås för- och grundskolor

8E6CD3D7-37EA-4983-8C5E-5B123F9F0B4B.jpegVi har fått nog. Det finns inget utrymme för nedskärningar i för- och grundskola. Ledande politiker vill ha en kostnadseffektiv skola med goda resultat. Goda resultat behöver kosta. I en kostnadseffektiv skola får barn och personal betala för de nedskärningar som planeras. Sjukskrivningar, stora barn- och elevgrupper, och dåligt mående är inget vi kan acceptera.

Vi vill se satsningar på för- och grundskola. Personal efter behov och minskade barn- och elevgrupper. Vi brinner för en välmående för- och grundskola!

Vi uppmanar alla: skolledare, vårdnadshavare (samt mor-och farföräldrar, mostrar, farbröder etc), anställda i skolan, elever och alla engagerade att skriva under för en fullt finansierad för- och grundskola.

Nu är det nog!

Genom att skriva under godkänner jag att Katarina Nilsson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.