Mot mäns våld mot kvinnor / women to remember

WOMEN TO REMEMBER!

Nu har vi fått nog av hur kvinnor behandlas i vårt avlånga land! Vi är här och vi kommer att kämpa till dagen då kvinnor kan leva ett tryggt liv, utan mäns våld!

Vi vill att Kvinnor ska kunna vara trygga, både ute men också i hemmet utan att riskera att bli utsatt för våldtäkt eller misshandel.

Vi vill att Polisen ska börja ta tag i utredningarna på en gång, det kan inte gå flera månader från det att brottet begicks tills utredningen börjas. Många utredningar läggs ner.

Brott som våldtäkt, misshandel och mord på kvinnor borde vara ett högt prioriterat brott av rättväsendet. Men idag är en ekonomisk brottsling som väljer att stå utanför lagen VÄRRE än en man som mördar och våldtar kvinnor.

Vi tycker att det är fel  att män som misshandlar kommer undan. Även fel Att våldtäktsmän kommer ut snabbt för att sedan göra samma sak igen! Det är Fel att en mördare som slagit ihjäl en kvinna inte får längre strafftid, helst hade vi sett livstid. Anhöriga borde även få mera i skadestånd. De Har förlorat en nära anhörig. En ur familjen.

Dags att kvinnor räknas som personer och inte en siffra i statistiken. SKRIV UNDER NU och visa att du är mot mäns våld mot kvinnor och barn och att vi vill ha en förändring !

Så vad är ett kvinnoliv värt?! Ja på #womentoremember kan vi hitta flera fall

kom ihåg att du måste kontrollera så att du skrivit in rätt mailadress och bekräfta underskriften i det Mail du får när du skrivit in namn och emailadress.

Womentoremember Maria

Genom att skriva under godkänner jag att Maria Löthman överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.