Liban Abdis utvisning

Ett ord, tusen reaktioner - utvisning.

Efter fem år i Sverige har 21-åriga Liban Abdi fått domen att han skall utvisas ur landet och skickas tillbaka till sitt hemland Somalien där det är sämre levnadsvillkor.

Under sin tid i Sverige har han landat bra i gemenskapen i tlx. fotbollslaget men även på jobbet där han är mycket omtyckt. Han lärde sig snabbt det svenska språket och viljan till att fortsätta plugga är stark. Han har en stor passion för att hjälpa och ta hand om sina medmänniskor. Liban är en godhjärtad människa som vill att alla ska må bra och ha det bra. Han är en glädjespridare och en sann vän.

Kan vi tillsammans hjälpas åt och därmed försöka få in så mycket namnteckningar som möjligt för att Liban ska få stanna i Sverige och få chansen att blicka mot en ljusare framtid? Dela gärna vidare länken på sociala medier och be dom därefter att skriva under och sprida vidare.

Alla kan vi inte göra allt, men alla kan vi göra något.

Genom att underteckna godkänner jag att Hanna lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.