GE ENDRI UPPEHÅLLSTILLSTÅND

Endri Avdullah är en transkvinna från Albanien som i sitt hemland utsatts för våld, sexuella övergrepp och hot dagligen. Hennes familj kastade ut henne då de förstod att hon var HBTQ och hon började redan som 17 åring att arbeta som prostituerad för att ha råd med mat och hyra. Utan stöd eller kompetens från Albanska myndigheter så bestämde Endri sig för att lämna Albanien och söka asyl i Sverige. Nu har hon fått två avslag med motivering att hon inte bidragit med tillräckliga "bevis" för att hon utsatts gör hatbrott då hon inte gått till polisen och anmält varenda hatbrott.
Då polisen agerat nedsättande och förnedrande då hon väl anmält så har hon därför inte vågat anmäla fler gånger, vilket Migrationsverket inte verkar ha förståelse för.
Endri drömmer om att börja hormonbehandling, vilket inte är möjligt i Albanien då hon isf måste betala stora summor som hon inte har råd med, och hon vill inte utnyttjas som prostituerad igen bara för att kunna leva som den hon egentligen är.

Hjälp oss så Endri får ett värdigt liv. Ett värdigt liv utan att riskera att bli utsatt för sexuella övergrepp, våld och hot. Låt Endri stanna!

Den andra augusti stänger vi namninsamlingen och skickar samtliga namn till hennes handläggare.