Låt Zina och hennes familj få stanna i Sverige!

Hej, vår klasskompis Zina och hennes familj har blivit utvisad från Sverige till ett land som dom inte har någon koppling till efter att ha bott här i snart 8 år. Dom har fått ett brev på posten att dom ska flytta inom kort och fått flygbiljetter. I familjen är dem 6 personer. Mamma, pappa och 4 barn varav ett av barnen är fött i Sverige som är deras hem. Barnen har gått i svensk skola och skaffat sig vänner. Dom såg en framtid här i Sverige tillsammans, men nu efter snart 8 år får dom inte stanna. Dom har frågat migrationsverket ett flertal gånger om uppehållstillstånd och alla gånger har dom fått avslag. År 2017 fick dom tidsbegränsat uppehållstillstånd som sedan löpte ut ett år senare och nu är dom tvingade att lämna deras hem Sverige.

Zina kom till vår klass i Augusti 2020 och under dessa 4 månader har hon tillfört otroligt mycket till våran klass. Zina är omtyckt av alla och sprider glädje och positivitet vart hon än är. Vi går sista året på gymnasiet och i Juni när vi tar studenten vill vi ha Zina där vid vår sida.

Vi vill försöka göra allt vi kan för att få behålla Zina och hennes familj här i Sverige. Vi hoppas att ni vill vara med och hjälpa oss att rädda Zina och hennes familj genom att skriva under i denna namninsamling!

Genom att underteckna godkänner jag att Emma Bergdahl lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.