Låt Vincents pappa och storebror stanna i Sverige!

Vincent är snart 5 månader gammal. Ända sedan han föddes har hans pappa Eric varit vid hans sida. Han har bytt blöjor, vyssjat, sjungit, skrattat, nattat och lekt med Vincent hela dagarna.
Eric är amerikan och har sökt uppehållstillstånd för sig och sin son Corbin. De kom i april 2020 för att vara tillsammans med sin familj, Erics fästmö Jessica och hennes två döttrar. Men Migrationsverket säger nej. De vill att Eric och Corbin ska åka tillbaka till USA och söka uppehållstillstånd därifrån. Handläggningstiden är 13-16 månader. Om de tvingas åka tillbaka till USA kommer Eric och Corbin inte vara där när Vincent tar sina första steg eller säger sina första ord.

Måndagen den 5 februari 2021 skickade vi, Eric och Jessica in en överklagan till Migrationsöverdomstolen. Vi hoppas nu att vi kan skicka in namnunderskrifter ett par veckor efter för att visa att det är många med oss som tycker det är orimligt att Vincent ska leva utan sin pappa och sin bror så länge.

För att veta mer om vår historia gå in på vår hemsida:

https://howtoswenglish.com 3B63DC8C-7A62-4C4D-BFE0-98BAFA5306FA.jpeg