Låt våran Hossein få stanna!

Upprop om stöd och namninsamling för MOHAMMADI HOSSEIN (se bilden).

Han började gå i Pingstkyrkan vintern 2013-2014 och blev omvänd och lät döpa sig i augusti 2014. Sedan dess besöker han kyrkan och olika aktiviteter 2-3 gånger i veckan och har de senaste 3 åren G R A T I S arbetat som volentär på Agape Second Hand. Här har han främst packat säckar och lådor för hjälpsändingar - god välgörenhet. Svenska myndigheter vill inte tro att han är omvänd kristen - en G O D T Y C K L I G bedömning - alla pastorer och församlingstjänare har en annan uppfattning och ALLA VI MEDARBETARE PÅ AGAPE!

Onsdagen den 10 Januari 2018 "plockades" han av gränspolisen på sitt arbete på Agape och sitter idag på förvar. Pingstförsamlingen i Lidköping, Agape och många,många fler kommer inte att ge sig förrän han får en ny prövning och chansen till ett nytt beslut!

Afghanistan, dit Hossein nu riskerar att bli utvisad, rankas som nummer 2 (med 93,3 "poäng" av 100) på listan över länder där kristna utsätts för förföljeser.

Läs artikeln om de länder där Kristna är väldigt utsatta (på engelska):
eller här (på svenska):

Här är en lista/karta över länder där Kristna är väldigt utsatta:

Vill Du vara med att protestera - skriv - kommentera......

(Notera att ni behöver bekräfta er signatur genom att klicka på den länk ni får i mailet från Skrivunder)

<<Allt ni gjort för en av dessa mina minsta har ni också gjort för mig>>

H3.JPG

Rolf Wernersson, Agape    Kontakta namninsamlingens skapare