Låt våra barn få behålla sina elevassistenter på Killebäckskolan i Södra Sandby!

Jag har skapat denna namninsamling i ett försök för att få politikerna att lyssna på det verkliga behovet av elevassistenter som finns på Killebäckskolan i Södra Sandby.

Våra barns nutid och framtid är viktig!!

Läs barnen i 5ans insändare till Sydsvenskan:

Öppet brev till barn-och skoldirektören och barn-och skolnämndens ordförande i Lunds kommun
Hej. Vi går på Killebäckskolan i Södra Sandby i klass 07f.
Den 3 maj fick vi reda på att vår elevassistent måste sluta. Hon har blivit uppsagd och kommer inte att vara i vår klass mer efter sommaren. Det är barn- och skolförvaltningen och politikerna i barn-och skolnämnden som har beslutat detta. Vi har hört att även flera klasser har drabbats eller kommer att drabbas av samma sak på vår skola.

Det var på vår sista lektion i fredags som vi fick höra av henne att hon inte skulle få vara kvar. Det blev tyst. Nästan hela klassen började gråta och vår elevassistent också. Hon berättade att hon vetat detta länge och inte fått berätta det, att det hade varit jobbigt att träffa oss för hon visste hur det skulle bli.
De som beslutade detta borde varit där och sett hur ledsna alla blev. Ingen längtar längre till sommarlovet och vi känner att vi inte kommer klara sexan utan henne. Vår klass kommer inte funka utan henne. Hon är den viktigaste personen för oss. Vår elevassistent gör att man kan tycka saker är roliga, skolan kommer bli mycket jobbigare utan henne. Vi vet att det inte kommer funka utan en till vuxen i klassrummet. Vi pratade med rektorn och han sa att han inte kunde göra något åt det. Det är därför vi skriver till er som beslutat detta.
Vi tycker inte att detta är okej. Vi vill veta hur ni tänker när ni sparar in på barnen. Sparar in på vår framtid. Det är ert ansvar att vi ska må bra och ha det stöd vi behöver i skolan. Så låt vår elevassistent stanna kvar hos oss! Snälla tänk om!

charlotta.hadfield@outlook.com    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att charlotta.hadfield@outlook.com lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.